ساعت کاری بورس تهران

ساعت کاری بورس تهران

ساعت کاری بورس تهران شامل بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و سایر بورس‌هاست. در این مقاله سعی می‌کنیم، ساعت کاری بورس‌های ایران

بورس تهران دارای ساعت کاری مشخصی است. ساعت کاری بورس تهران عموماً از شنبه تا چهارشنبه به جز تعطیلی‌های رسمی در ایران اعمال می‌شود. ساعت کاری بورس تهران عبارت است از:

پیش گشایش: 8:45 تا 9:00 صبح

ساعت شروع: ساعت 9:00 صبح

ساعت پایان: ساعت 12:30 بعد از ظهر

توجه داشته باشید که بورس تهران در روز‌های پنج‌شنبه تعطیل است. همچنین، در تعطیلی‌های رسمی در ایران، مانند تعطیلی‌های مذهبی و ملی، بورس تهران نیز تعطیل می‌باشد.

لطفاً در هنگام معامله و برنامه‌ریزی تجارت‌های خود در بورس تهران، به تعطیلی‌های ممکن و تغییرات در ساعت کاری توجه داشته باشید و با منابع مربوطه و سایت رسمی بورس تهران تایید کنید که بورس در زمان مورد نظر شما فعال است.

ساعت کاری بورس کالا

بورس کالا نیز از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8:30 الی 12:00 فعالیت می‌کند.

همانند بورس تهران، بورس کالا نیز در روز‌های پنج‌شنبه تعطیل است. توجه داشته باشید که ممکن است تعطیلی‌های رسمی دیگری نیز در تقویم ایران تعطیلی بورس کالا را تحت تأثیر قرار دهند. بنابراین، برای اطلاعات دقیق در مورد ساعت کاری بورس کالا، به منابع مربوطه و سایت رسمی بورس کالا مراجعه کنید.

ساعت کاری بورس‌های جهانی

ساعت کاری بورس‌ها در سرتاسر جهان ممکن است متفاوت باشد و بستگی به مکان و نوع بورس داشته باشد. در اینجا به ساعت کاری بورسهای رایج مرجعیت داده شده در برخی کشورها اشاره می‌کنم:

بورس نیویورک (NYSE)، بورس ناسداک (NASDAQ) - ایالات متحده:

ساعت کاری: از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 9:30 صبح تا 4:00 بعد از ظهر (Eastern Time Zone - ET).

بورس لندن (London Stock Exchange - LSE) - انگلستان:

ساعت کاری: از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 8:00 صبح تا 4:30 بعد از ظهر (تا 5:30 بعد از ظهر در تابستان به علت تغییر ساعت تابستانی).

بورس طوکیو (Tokyo Stock Exchange - TSE) - ژاپن:

ساعت کاری: از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 9:00 صبح تا 3:00 بعد از ظهر.

بورس شانگهای (Shanghai Stock Exchange - SSE) - چین:

ساعت کاری: از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 9:30 صبح تا 3:00 بعد از ظهر (با توقف در طی نهار).

بورس تهران - ایران:

ساعت کاری: از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 9:00 صبح تا 12:30 بعد از ظهر.

توجه داشته باشید که تعطیلی‌ها و تغییرات در ساعات کاری بورس‌ها به دلیل تعطیلی‌های ملی، تعطیلی‌های بانکی، و تغییرات جغرافیایی (تابستان و زمستان) ممکن است رخ دهد. بنابراین، برای اطلاعات دقیق در مورد ساعت کاری بورس مورد نظر خود، به منابع معتبر و مرجعیت‌های مالی مربوطه مراجعه کنید.