گزارش تحلیلی بازار سه شنبه (۱۴۰۳/۰۲/۰۴)

گزارش تحلیلی بازار سه شنبه (۱۴۰۳/۰۲/۰۴)

در چند روز گذشته نماد های بزرگ بازار رشد خوبی داشتند و در پی آن ها شاخص کل رشد خوبی کرد.
به نظر میرسد در معاملات امروز و روز گذشته نقدینگی از سمت نماد های بزرگ به سمت نماد های کوچک و به اصطلاح شاخص هم وزن حرکت میکند.
بازار امروز روز خوبی را پشت سر گذاشت و شاخص هم وزن مثبت شد. نکته مثبت بازار در چند روز اخیر ورود پول حقیقی به بازار است که در این هفته به یک همت رسید.
در اواسط بازار رنج مثبتی در گروه خودرویی شکل گرفت ولی چندان قدرت خاصی نداشت.ارزش معاملات خرد امروز به 5100 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته افت کمی داشتیم ولی همچنان بالای 5 همت قرار دارد که نکته امیدوار کننده بازار است.
شاخص کل امروز 13421 واحد افت کرد و به محدوده 2303 هزار واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن حدود 1321 واحد رشد کرد و به محدوده 759 هزار واحد رسید که نشان دهنده جا به جایی نقدینگی به سمت نماد های کوچک بازار است. صندوق های سهامی، خودرو و ساخت قطعات و گروه فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را در روز جاری داشتند. در بین نماد های بازار خزامیا، خاهن و واعتبار بیشترین ارزش معاملات را داشتند.
انس طلای جهانی به 2298 دلار رسید و کانال 2300 را از دست داد. طلا در این چند وقت به دلیل تنش های سیاسی رشد شارپی را داشت. نرخ ارز در بازار آزاد به محدوده 65 هزار تومان رسید. طلای 18 عیار 3540 هزار تومان رسید و سکه امامی به 42.9 میلیون تومان رسید. در این بین حباب سکه به 7.8 میلیون تومان رسید.